Snel en eenvoudig leren

E-learning Zakelijk e-mailen

Binnen organisaties en bedrijven mailen we heel wat af. Een uitgaande e-mail is dan ook het visitekaartje van het bedrijf. Deze moet professioneel en leesbaar zijn.

In de praktijk blijkt dat er nogal eens iets schort aan het gebruik van de juiste ‘regels’.  Stuur geen CC aan de hele afdeling als dit niet relevant is. Schrijf niet in HOOFDLETTERS en niet onbelangrijk, blijf bij het onderwerp.

In de e-learning Zakelijk E-mailen leert u hoe u verschillende soorten e-mails opstelt. Van duidelijke aanleiding tot correcte afsluiting. In begrijpelijke taal waarin u de boodschap helder verwoordt. Naast het vergroten van uw zakelijke woordenschat op het gebied van e-mailen komt ook de structuur aan de orde.

E-learning 1

Opbouw van een e-mail

  • Onderwerp  
  • Aanleiding  
  • Doel van de e-mail 
E-learning 2

Structuur van een e-mail (1)

  • Mededeling  
  • Bevestiging 
  • Afwijzing 
E-learning 3

Structuur van een e-mail (2)

  • Slecht nieuws 
  • Klachtafhandeling 
  • Excuus