Woningcorporaties

Speciaal voor beheerders van woningcorporaties

Of het nu gaat om een kapotte verwarming of iemand die op zoek is naar een woning, in contacten met huurders is het belangrijk dat u duidelijk bent. Zodat ze in een keer begrijpen wat u bedoelt. En zodat u als bedrijf een professionele uitstraling naar uw klanten heeft.  Om medewerkers binnen woningcorporaties te helpen klantgericht te schrijven, bieden wij de training ‘Correct Nederlands’ aan. Voor beheerders of medewerkers van de klantenservice. Kortom: voor iedereen die weleens brieven of mails aan huurders stuurt. Of andere documenten schrijft, zoals bijvoorbeeld een verslag van een werkoverleg.

Altijd maatwerk

De deelnemers sturen eigen teksten vooraf in. Daardoor weet de trainer waar zij extra aandacht kunnen gebruiken. Omdat ze de training met collega’s volgen, is de sfeer vertrouwd en veilig. Bovendien zijn alle voorbeelden herkenbaar en relevant.

Korte inhoud van de training

We starten met spelling en grammatica. Zo zorgen we dat de basis eerst in orde is voor we verder gaan. Daarna zoomen we in op lezersgericht schrijven. Aan wie schrijf je de tekst en wat is de boodschap? Bij de oefeningen komen de ingestuurde teksten aan bod.

Snel van start

We hebben voldoende capaciteit om ook snel te kunnen starten met meerdere groepen. Het voordeel is dat in korte tijd alle neuzen dezelfde kant op staan.

Wilt u meer weten of een afspraak maken om uw wensen in kaart te brengen? Bel 023 – 531 08 30 of mail met taal@lexicon.nl

Maximaal 8 deelnemers per groep
Duur: 2  dagen + 1 terugkomdag (na 2 maanden)
Tijd: in overleg
Locatie: bij u op kantoor

Lexicon werkt in de onderstaande gebieden

Lexicon werkgebied