Vinden medewerkers Zakelijk Engels lastig? Zo fris je je kennis op.

Nieuws & blogs

Zaken die ons bewegen

Vinden medewerkers Zakelijk Engels lastig? Zo fris je je kennis op.

Of we het nu leuk vinden of niet, de Engelse taal neemt ook in ons land een steeds grotere plaats in binnen het bedrijfsleven. Steeds vaker wordt er van medewerkers verwacht dat ze in het Engels een foutloos telefoon- of baliegesprek kunnen voeren met een klant, mee kunnen praten tijdens een meeting, deelnemen aan een presentatie of een offerte met een begeleidende wervende e-mail kunnen versturen.

Maar misschien hebben deze medewerkers hier nog niet zoveel ervaring mee. Of het is al weer even geleden dat ze met de Engelse taal bezig zijn geweest. Logisch dat zij zich in dergelijke situaties minder prettig voelen. Ze willen liever geen fouten maken in het Engels omdat ze dan minder professioneel over kunnen komen. Straks denken klanten of collega’s nog dat ze hun vak niet goed beheersen. Alleen maar omdat ze soms naar de juiste Engelse termen moeten zoeken of moeite hebben met de juiste uitspraak van bepaalde woorden.

WEG MET ONZEKERHEID

Om de interne professionaliteit en de uitstraling van organisaties te vergroten is het belangrijk dat medewerkers het zakelijk Engels voldoende beheersen. Voor iedereen die in korte tijd zijn kennis en vaardigheden van het Engels wil opfrissen of vergroten, biedt Lexicon Trainingen korte en krachtige online workshops aan. Boordevol onderwerpen die zijn gericht op het correct spreken of e-mailen in zakelijk Engels.

Tijdens deze workshops, die een-op-een of in een kleine groep zijn te volgen, is er genoeg ruimte om persoonlijke voorbeelden uit de dagelijkse praktijk te bespreken. Met de bijbehorende e-learning modules trainen de deelnemers de geleerde onderwerpen op het moment dat het hen het beste uitkomt en in hun eigen tempo.

  • Zakelijk e-mailen in het Engels
    Weten medewerkers niet zeker of hun zakelijke teksten goed genoeg zijn? Tijdens deze workshop gaan deelnemers aan de slag met inkomende en uitgaande e-mails. Ze vergroten hun Engelse woordenschat en leren dagelijkse, veelgebruikte zinnen opstellen. Natuurlijk kunnen ze ook voorbeelden uit de eigen praktijk aandragen.
    Vorm: drie sessies, twee e-learning modules.
  • Zakelijk telefoneren in het Engels
    Vinden medewerkers het lastig om snel te moeten schakelen naar zakelijk Engels? Hebben ze moeite met het correct uitspreken van specifieke Engelse termen? In deze workshop oefenen deelnemers met inkomende en uitgaande telefoongesprekken. Ze werken aan het vergroten van hun zakelijke woordenschat en oefenen zinnen uit de dagelijkse praktijk. Voor ze het weten, gaan ze het Engels beter spreken en begrijpen. Voor iedereen een win-win situatie.
    Vorm: drie sessies, twee e-learning modules.
  • Professioneel communiceren tijdens business meetings
    In deze workshop oefenen de deelnemers met verschillende situaties die ze tijdens meetings tegenkomen. Denk aan zaken als vergaderpunten afsluiten, zelf een onderwerp inbrengen of om verduidelijking vragen. Natuurlijk is er ook hier volop ruimte om de eigen voorbeelden en praktijksituaties te bespreken.
    Vorm: een dagdeel of twee sessies plus een e-learning module.

Alle workshops worden begeleid door een native speaker. Maar welke workshop of leervorm van Lexicon de deelnemers ook kiezen, na afloop zullen ze merken dat ze met veel meer zelfvertrouwen naar hun werk gaan.

www.lexicon.nl/workshops

Nieuws & blogs

Laatste berichten

Lexicon

Leuk om kennis te maken

Lexicon

Direct in contact